ΜΕΧΡΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΟΥΣ ΑΝΕΧΟΜΑΣΤΕ;;
Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο φύλλο του Δρόμου, αυτή η αδιαφάνεια έγινε ακόμη πιο έντονη με τη δημοσίευση στο ΦΕΚ Β406/16/03/2011 της κυβερνητικής απόφασης της 22/2/2011, την οποία υπογράφουν οι κ. Φ. Σαχινίδης και Δ. Ρέππας (προϊστάμενος του κ. Σπ. Βούγια) που περιλαμβάνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ για την τρέχουσα χρήση.
Για πρώτη φορά από το 2000 και κατά παράβαση των όσων προβλέπει ο Ν. 2898/2001 (ρυθμίζει τους όρους συνεργασίας ΟΑΣΘ και Ελληνικού Δημοσίου) και της κυβερνητικής προπαγάνδας για «διαύγεια παντού», αναφέρονται συγκεντρωτικά τα ποσά των δαπανών και όχι αναλυτικά κατά κατηγορία. Με αυτόν τον τρόπο αποκρύπτονται τα αναλυτικά μεγέθη για τις δαπάνες του ΟΑΣΘ, προφανώς για να μην ενημερωθούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης για τα κέρδη που απολαμβάνουν οι μέτοχοί του στις πλάτες των κατοίκων της πόλης και των φορολογουμένων πολιτών.
Θυμίζουμε ακόμη ότι εκκρεμεί η ολοκλήρωση και δημοσιοποίηση, από το 2006, του πορίσματος των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης για τα οικονομικά πεπραγμένα του οργανισμού. Την ίδια περίοδο που εκκρεμεί ο έλεγχος, οι κυβερνήσεις Ν.Δ. (Ν. 3652/2008) και ΠΑΣΟΚ (Ν. 3897/2010) «φρόντισαν» (με το αζημίωτο;) να ανανεώσουν και να επεκτείνουν τη σύμβαση αποκλειστικής εκμετάλλευσης των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.
Η ένταση της αδιαφάνειας γύρω από τον οικονομικό και διοικητικό τρόπο λειτουργίας του οργανισμού αποτελεί προϋπόθεση για τις υπέρογκες αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων -τον Μάιο πέρσι και τον Γενάρη φέτος- και προετοιμάζει τις νέες που ετοιμάζεται να επιβάλλει η τρόικα και η κυβέρνησή της.
Για όλα τα παραπάνω διαπιστώσαμε ότι όχι μόνο δεν εξοργίζεται ο κ. Σπ. Βούγιας, αλλά συμμετέχει ενεργά στην υλοποίησή τους.
Η απαίτηση για πλήρη διαφάνεια στα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΘ με την ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο (ισολογισμός, αιτήματα οικονομικά στο υπουργείο, αμοιβές Δ.Σ. και Γενικού δ/ντή του ΟΑΣΘ, διαιτητικές αποφάσεις και λοιπά στοιχεία), όπως φάνηκε και από τις κινητοποιήσεις των «Επιβατών Θεσσαλονίκης», μπορεί να συσπειρώσει και κινητοποιήσει μεγάλο αριθμό πολιτών. Πρέπει να συνοδεύεται, όμως, με την ύπαρξη μακροπρόθεσμου σχεδίου για το πως οι αστικές συγκοινωνίες θα αποτελέσουν δημόσιο αγαθό και όχι εμπόρευμα.
Οργανισμός Αδιαφανών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις και η σιωπή του κ. Βούγια.
Το δημοσίευμα της εφ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ στις 16/5 για το πόρισμα του Σώματος Ελεγκτών-Επιθεωρητών του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που έκρινε παράνομες τις 26 προσλήψεις «ημετέρων» (συγγενών μετόχων και εργαζομένων) που έγιναν στον ΟΑΣΘ πριν από περίπου πέντε μήνες, επανέφερε στην επικαιρότητα το θέμα της σκανδαλώδους αδιαφάνειας που επικρατεί στη διαχείριση του Οργανισμού. Το εξοργιστικό αυτής της ιστορίας δεν είναι η διενέργεια παράνομων προσλήψεων σε έναν οργανισμό που με δικομματική συγκάλυψη κινείται στο σκοτάδι όσον αφορά την οικονομική και διοικητική διαχείριση αλλά η υποκριτική αντίδραση του υφ. Σπ. Βούγια. Θυμίζουμε ότι πρόκειται για το συγκοινωνιολόγο πολιτικό που πραγματοποίησε την είσοδό του στην πολιτική, επενδύοντας στο σύνθημα για τη δημοτικοποίηση του ΟΑΣΘ. Πρόκειται για τον ίδιο πολιτικό που, σήμερα, αρνείται να δημοσιοποιήσει τον κατάλογο των μετόχων ενός οργανισμού που επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Και όχι μόνο αυτό…
Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο φύλλο του Δρόμου, αυτή η αδιαφάνεια έγινε ακόμη πιο έντονη με τη δημοσίευση στο ΦΕΚ Β406/16/03/2011 της κυβερνητικής απόφασης της 22/2/2011, την οποία υπογράφουν οι κ. Φ. Σαχινίδης και Δ. Ρέππας (προϊστάμενος του κ. Σπ. Βούγια) που περιλαμβάνει τον προϋπολογισμό του ΟΑΣΘ για την τρέχουσα χρήση.
Για πρώτη φορά από το 2000 και κατά παράβαση των όσων προβλέπει ο Ν. 2898/2001 (ρυθμίζει τους όρους συνεργασίας ΟΑΣΘ και Ελληνικού Δημοσίου) και της κυβερνητικής προπαγάνδας για «διαύγεια παντού», αναφέρονται συγκεντρωτικά τα ποσά των δαπανών και όχι αναλυτικά κατά κατηγορία. Με αυτόν τον τρόπο αποκρύπτονται τα αναλυτικά μεγέθη για τις δαπάνες του ΟΑΣΘ, προφανώς για να μην ενημερωθούν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης για τα κέρδη που απολαμβάνουν οι μέτοχοί του στις πλάτες των κατοίκων της πόλης και των φορολογουμένων πολιτών.
Θυμίζουμε ακόμη ότι εκκρεμεί η ολοκλήρωση και δημοσιοποίηση, από το 2006, του πορίσματος των ελεγκτών δημόσιας διοίκησης για τα οικονομικά πεπραγμένα του οργανισμού. Την ίδια περίοδο που εκκρεμεί ο έλεγχος, οι κυβερνήσεις Ν.Δ. (Ν. 3652/2008) και ΠΑΣΟΚ (Ν. 3897/2010) «φρόντισαν» (με το αζημίωτο;) να ανανεώσουν και να επεκτείνουν τη σύμβαση αποκλειστικής εκμετάλλευσης των αστικών συγκοινωνιών της πόλης.
Η ένταση της αδιαφάνειας γύρω από τον οικονομικό και διοικητικό τρόπο λειτουργίας του οργανισμού αποτελεί προϋπόθεση για τις υπέρογκες αυξήσεις στην τιμή των εισιτηρίων -τον Μάιο πέρσι και τον Γενάρη φέτος- και προετοιμάζει τις νέες που ετοιμάζεται να επιβάλλει η τρόικα και η κυβέρνησή της.
Για όλα τα παραπάνω διαπιστώσαμε ότι όχι μόνο δεν εξοργίζεται ο κ. Σπ. Βούγιας, αλλά συμμετέχει ενεργά στην υλοποίησή τους.
Η απαίτηση για πλήρη διαφάνεια στα οικονομικά στοιχεία του ΟΑΣΘ με την ανάρτησή τους στο Διαδίκτυο (ισολογισμός, αιτήματα οικονομικά στο υπουργείο, αμοιβές Δ.Σ. και Γενικού δ/ντή του ΟΑΣΘ, διαιτητικές αποφάσεις και λοιπά στοιχεία), όπως φάνηκε και από τις κινητοποιήσεις των «Επιβατών Θεσσαλονίκης», μπορεί να συσπειρώσει και κινητοποιήσει μεγάλο αριθμό πολιτών. Πρέπει να συνοδεύεται, όμως, με την ύπαρξη μακροπρόθεσμου σχεδίου για το πως οι αστικές συγκοινωνίες θα αποτελέσουν δημόσιο αγαθό και όχι εμπόρευμα.
Γιώργος Τοζίδης
δημοσίευση απο edromos.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου