Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ και βαθιά σ' ευχαριστώ

 Ο ΝΙΚΟΣ, Ο ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΗΣ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΜΑΣ ΓΛΕΝΤΙΩΝ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ.
ΦΤΩΧΥΝΕ Η ΖΩΗ ΜΑΣ, Η ΜΕΡΑ ΜΑΣ ΜΙΚΡΥΝΕ, Ο ΗΛΙΟΣ ΜΑΣ ΒΑΣΙΛΕΨΕ.

" Αχ Ελλάδα σ' αγαπώ και βαθιά σ' ευχαριστώ
 γιατί μ' έμαθες και ξέρω
 Ν' ανασαίνω όπου βρεθώ, να πεθαίνω όπου πατώ
 και να μη σε υποφέρω
 Αχ Ελλάδα θα στο πώ , πριν λαλήσεις πετεινό
 δεκατρείς φορές μ' αρνιέσαι.
 Μ' εκβιάζεις, μου κολλάς, σαν το νόθο με πετάς
μα κι απάνω μου κρεμιέσαι
Καθένας είναι ένας που σύνορο πονά
κι εγώ είμαι ένας κανένας που σας σεργιανά..."


   Ο  "ένας κανένας" , Νικός Παπάζογλου, με παντιέρα το κόκκινο μαντηλάκι και ιστίο το μπαγλαμαδάκι, θα μας σεργιανά στις γειτονιές της Θεσσαλονίκης, στο Βαρδάρη, στην Τούμπα.  Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη, από γονείς πρόσφυγες της Μικράς Ασίας, έχτισε εδώ τον κόσμο του , τραγουδώντας για μια Ελλάδα που δε θα μοιάζει ξενιτιά.Η μουσική του γεμάτη γυρίσματα, γεμάτη πηγαιμούς και ερχομούς. Μια πατρίδα έψαχνε στη μουσική; Μια μουσική που ο λυγμός της διασχίζει τους καημούς και την ιστορία αυτού του λαού.
   "Ραγίζει απόψε η καρδιά με το μπαγλαμαδάκι,πολλά κομμάτια έγινε, σπασμένο ποτηράκι"
Και ράγισε. Έφυγε, νικημένος από τον καρκίνο, χθες 17/4. Αλλά πριν φρόντισε να παλέψει πολύ!
   " Θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό..." είπε και όρμησε στη ζωή!Δεν τον ένοιαξε στιγμή να φυλαχτεί για το τέλος. Έτσι, με σεμνότητα και απόφαση,  έζησε  στην Τούμπα. Εκεί  αγάπησε την περιοχή και τους ανθρώπους της. Και στάθηκε πάντα φύλακας αυτών που δεν πουλιούνται. Εκεί, στο στούντιο "Αγροτικόν" Νο 3 φτιάχτηκε "Η εκδίκηση της γυφτιάς" ως ένας λαϊκός "Δωδεκάλογος του γύφτου" του Κωστή Παλάμα. Εκεί "ντράπηκε να επικοινωνήσει με τον κόσμο τη λυρικότητα του Αυγούστου".

" Πως μπορώ να ξεχάσω τα λυτά της μαλλιά
 την άμμο που σαν καταρράχτης έλουζε
καθώς έσκυβε επάνω μου χιλιάδες φιλιά
διαμάντια που απλόχερα μου χάριζε,
θα πάω κι ας μου βγει και σε κακό"

                            
                                               Άνθρωποι σαν το Νίκο δε φυλάγονται, πηγαίνουν...ΣΤΟ ΚΑΛΟ!

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου